Занятия по РКИ в электронной образовательной среде как элемент смешанного обучения
Abstrakt
The article is devoted to the author's electronic course ‘Practical course of Russian language (language skills)’ in the context of blended learning. The study shows the possibilities of using Moodle platform tools in teaching Russian as Foreign Language to first-year students of the Department of Russian Philology. The article characterizes the main features of the course: the structure and topics of individual modules, the chosen model of distance learning, the types of resources used. The analysis also covers student evaluations of e-learning and descriptions of changes made as a result of student suggestions.
Bibliografia
Clarke A., E-learning. Nauka na odległość, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2004.
Kuźmicz K., E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2015.
Littlejohn A., Pegler C., Preparing for Blended E-learning, Routledge, London, New York 2007.
Lisowska-Magdziarz M., Znaki na uwięzi. Od semiologii do semantyki mediów, Księgarnia Akademicka Kraków 2019.
Marciniak R., E-learning – projektowanie, realizowanie i ocena, Wolters Kluwer, Warszawa 2022.
Лебедева М.Ю., Смешанное обучение РКИ: ограничения, модели реализации и перспективы, „Педагогический журнал Башкортостана”, 2016, nr 5, с. 59–65.
Platforma e-learningowa Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, https://moodle1.up.krakow.pl/, [dostęp: 12.03.2024].
Порядок работы в электронной образовательной среде LMS Moodle, Таганрог 2020, https://www.tmei.ru/images/pologeniya/metod_doc/Poryadok_raboti_v_MOODLE.pdf, [dostęp: 12.03.2024].

Ta praca dostępna jest na licencji Creative Commons Attribution 3.0 License.
Artykuły zawarte w AUPC.SR są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Russologica = ISSN 1689-9911.